Liever toegang tot Facebook dan extra loon

‘Digital natives’ of geboren internauten, zo wordt de nieuwe generatie op de werkvloer regelmatig omschreven. En dat is niet overdreven, zo blijkt, want toegang tot sociale media is voor jongeren net zo belangrijk als eten en drinken.

Liever toegang tot Facebook dan extra loon

Werkgevers die de toegang tot Facebook blokkeren, kunnen beter nog eens diep nadenken, zo leert het jaarlijkse Cisco Connected World Technology Report. Niet minder dan 56% van de jongeren zou volgens de enquête niet willen werken voor een baas die het gebruik van  sociale media beschouwt als hinderlijk, ook niet als hij een aantrekkelijk loon biedt.

 

Altijd en overal connected

Het wereldwijde onderzoek bij 1.400 jonge professionals en 1.400 universiteitsstudenten pakt uit met nog meer opvallende conclusies. Zo blijkt andermaal dat jongeren fervente aanhangers zijn van het Nieuwe Werken.

 

Zeven op de tien wil zelf kiezen waar hij werkt en enkel voor belangrijke vergadering naar het werk komen. Ook essentieel: jongeren willen zelf kiezen welke technologische snufjes ze gebruiken. Met name smartphones worden steeds belangrijker, en Bring Your Own Device (BYOD) wordt de norm. De keuze van merk en type is zo belangrijk geworden, dat ze feestelijk bedanken voor de keuze van de werkgever. Een gratis abonnement zal ongetwijfeld wél in de smaak vallen.  

Dinsdag 15 November 2011 om 9:7

Manu Sinjan